Strona główna -> Nauka w domu -> krasnale od 23 kwiecień

zajecia na tydzień 22 - 26 czerwiec

wakacje przedszkolaka piosenka

odgłosy pojazdów - zagadki słuchowe

na plaży -  zagadki słuchowe

 


piątek 19 czerwiec

czwartek 18 czerwiec

środa 17 czerwiec

wtorek 16 czerwiec

poniedziałek 15 czerwiec

 

 


środa

 

Rozmowy zwierząt

„Co to za zwierzę?” – zagadki słuchowe. Dzieci po odgadnięciu  próbują określić – przy pomocy nauczyciela – jak brzmią poszczególne głosy, np .:
małpa – przerywany głos przypominający śmiech,
lew – niski, groźny ryk,
słoń – głos podobny do dźwięku trąby,
tygrys – groźne parsknięcia i pomruki,
wąż (grzechotnik) – dźwięk kojarzący się z grzechotką . hipopotam, hiena, żmija

„Popatrz i narysuj” – rysowanie kształtów według wzoru (karta pracy) Dzieci uważnie oglądają kształty narysowane na kratkowanym polu, a następnie rysują identyczne kształty, kolorując odpowiednie pola . „Karty pracy” cz. 4, s. 44, kredki

„Zabawy z obręczami” – ćwiczenia gimnastyczne .
1 . Zabawa orientacyjno-porządkowa – „Ucieczka przed tygrysem” Dzieci biegają wokół rozłożonych na podłodze obręczy jak antylopy, przeskakują z nogi na nogę, robią duże kroki. Na klaśnięcie , które
oznacza zbliżanie się niebezpieczeństwa, wszystkie „antylopy” chronią się w swoich kryjówkach – wskakują do obręczy Po ponownym klaśnięciu wychodzą z obręczy i znów biegają Przed kolejnym klaśnięciem .
2 . Ćwiczenie dużych grup mięśniowych Dziecko stoi i trzyma przed sobą obręcz na wysokości kolan Najpierw wchodzi do środka obręczy, a potem wychodzi z niej, przemieszczając się cały czas do przodu Ćwiczenie powtarza kilkakrotnie .
3 . Ćwiczenie tułowia – „Proca” Dziecko siedzi po turecku na podłodze Trzyma obręcz tak, jakby to była proca: jedną ręką trzyma obręcz z przodu, a drugą z tyłu i stara się ciągnąć obręcz tak, jak naciąga się procę Po krótkim napięciu mięśni następuje rozluźnienie i zamiana rąk – ręka, która trzymała obręcz z przodu, teraz naciąga procę
4 . Ćwiczenie uspokajające Dzieci maszerują wkoło, trzymając przed sobą obręcz Obręcz można trzymać tylko jedną wyprostowaną dłonią . Palce są wyprostowane, nie zaciskają się na obręczy .

„Rękawiczkowy zwierzyniec” – Na środku dzieci rozkładają niepotrzebne rękawiczki i skarpetki, kawałki materiałów, włóczki, guziki, wkładamy  na rękę jedną ze skarpetek i zaczyna nią poruszać jak pacynką Zmieniamy głos, przedstawia pacynkę jako kotka Milutka Wchodząc w rolę Milutka, wita się z dziećmi, pyta, co u nich słychać Po chwili wychodzi z roli i zwraca się do dzieci: Czy podczas rozmowy z kotkiem wyobrażaliście sobie, że jest prawdziwy? Powiedzcie, czego brakuje pacynce, aby była podobna do kotka. Jak można ją ozdobić?.
Dzieci próbują przemienić skarpetki w dzikie zwierzęta Dzieci wspólnie zastanawiają się, jak można zrobić krokodyla, żyrafę, panterę, małpkę, a nawet pająka Potem przystępują do wykonywania pacynek

„Moje zwierzątko” – układanie i nagrywanie swobodnych tekstów i rymowanek o pacynkach Po ukończeniu pacynek dzieci wchodzą w role wykonanych zwierząt Wymyślają krótkie scenki, w których przedstawiają jeden dzień z życia swojego zwierzątka, układają rymowanki o zrobionych pacynkach. Można im w tym pomagać – podsuwać skojarzenia, przypominać charakterystyczne cechy zwierzęcia albo podawać pierwszą część rymowanki, którą trzeba dokończyć Wszystkie twórcze pomysły należy nagrywać


wtorek

 

Spotkanie z egzotycznymi zwierzętami

„Dżungla” – nauka piosenki połączona z zabawą ruchową. Utwór ma żywe tempo. Po wysłuchaniu piosenki w wersji wokalnej dzieci opowiadają, jakie zwierzęta można spotkać w dżungli (małpy, papugi, węże, słonie, tygrysy) .

„Dżungla”

 

 „Spotkanie z małpką” – ćwiczenia ortofoniczne Opowiadamy historyjkę o małpce, a dzieci naśladują zachowanie zwierzątka: Małpka podskakuje i wyciąga wysoko łapki – chce zerwać z drzewa banany. Zerwała pierwszego banana i zjada (dzieci układają usta w ciup, stukają zębami) Był pyszny, małpka oblizuje się (oblizują usta w kółeczko) i głaszcze po brzuszku (głaszczą się po brzuchach) Zerwała drugiego banana i próbuje go wepchnąć całego do buzi (dzieci maksymalnie rozciągają usta w szerokim uśmiechu, potem wysuwają usta do przodu, robiąc ryjek) Zjadła owoc ze smakiem, starannie przeżuwając (wykonują okrężne ruchy złączonymi wargami) Sok bananowy trochę skleił jej buzię, więc nie może się swobodnie oblizywać, ale jej język potrafi kręcić piruety nawet w zamkniętej buzi (wykonują ruchy okrężne językiem przy zamkniętych ustach). Najedzona małpka położyła się, by chwilę odpocząć. Zasnęła, oddycha bardzo głęboko (wdech nosem, wydech ustami z głośnym wypuszczeniem powietrza „fuuuuuu”) Uśmiecha się leciutko – na pewno śnią się jej słodkie banany (dzieci uśmiechają się) .

 

 „W zoo” – wycieczka do ogrodu zoologicznego, obserwacja zwierząt i poznawanie ich zwyczajów Zadajemy dzieciom pytania: Czy zwierzęta, o których dziś mowa, żyją tylko w dżungli? Gdzie jeszcze możemy je spotkać? Po co ludzie budują ogrody zoologiczne?. Po krótkiej rozmowie proponujemy dzieciom wycieczkę do zoo, by mogły obserwować zachowanie różnych zwierząt i zebrać o nich więcej informacji . oglądanie filmu - https://www.youtube.com/watch?v=VBDkK6hNgD8

„Zwierzęta w dżungli” – zagadki ruchowe, naśladowanie ruchów zwierząt, kolorowanie zwierząt na kartach pracy . prosimy  dziecko, np .:
Pokaż, że jesteś lwem.
– Pokaż, jak porusza się wąż.
– Jesteś pająkiem. Pokaż, jak chodzisz.
Następnie dzieci na kartach pracy uzupełniają obrazek naklejkami, kolorują oraz nazywają zwierzęta przedstawione na zdjęciach . „Karty pracy” cz. 4, s. 43, kredki

 

Dzika Afryka – praca plastyczna https://kreatywnadzungla.pl/2018/02/afryka-pomysl-na-prace-plastyczna.html

 


Poniedziałek

 

Pochód z chińskim smokiem

„Płyniemy na Wschód” –Rozłożone w pokoju klocki będą podwodnymi skałami na morzu. Dzieci (statki) ustawiają się swobodnie.  Prowadzący jest strażnikiem, pełni straż na wieży strażniczej, czyli staje na krzesełku na środku pokoju i zieloną chorągiewką daje „statkom” znak do wypłynięcia z portu. „Statek” pływa po morzu – dzieci biegają. Żółta chorągiewka w ręku „strażnika” oznacza niebezpieczeństwo: trzeba zwolnić tempo i omijać podwodne skały – dzieci chodzą ostrożnie.  Kiedy „strażnik” podniesie czerwoną chorągiewkę, ruch ustaje.  Zabawę powtarza się kilka razy, zmieniając często kolory chorągiewek. Chorągiewki  robimy z kolorowego papieru.

 

 „Daleki Wschód” –prezentacja o Chinach - https://www.slideshare.net/MartaMartaMarta2/chiny-69374632

 

 

 „Kolorowe smoki” – oglądanie i opisywanie wyglądu chińskich smoków noworocznych, kolorowanie według wzoru (karta pracy) Dzieci przyglądają się zdjęciom smoków, opisują ich wygląd, kolory, a następnie kolorują według wzoru .
„Karty pracy” cz. 4, s. 42, kredki

„Chiński smok” – proponuje dzieciom wykonanie chińskiego smoka jedynie na podstawie opisu słownego: Chiński smok ma ciało węża, pysk wielbłąda, łuski karpia, łapy tygrysa i szpony orła. W pysku często trzyma perłę, która oznacza doskonałość. Po kilkakrotnym przeczytaniu dzieciom tego opisu staramy się zainspirować je do działania, eksponując najważniejsze cechy smoka. Wykorzystując zebrane materiały, dzieci z Waszą pomocą konstruują smoki. Ważne, aby każdy smok miał ruchome, wyginające się ciało W tym celu poszczególne jego części należy łączyć paskami taśmy samoprzylepnej. Wykorzystujemy: pudełka kartonowe różnej wielkości, rolki po papierze toaletowym lub ręcznikach kuchennych, krepina, taśma i folia samoprzylepna, kolorowy papier, flamastry.

 

 „Zabawy z chustkami i piłką” – zestaw ćwiczeń gimnastycznych zapobiegających płaskostopiu .

W siadzie  na ławeczce (krzesełku) lub w pozycji stojącej – chwytanie chustki palcami stopy lewej i prawej na zmianę, podnoszenie, potrząsanie, rzucanie w przód i dobieganie do chustki.

 

W leżeniu tyłem, w siadzie skulnym, podpartym – palce stóp trzymają końce chusty, ruchy nóg naśladują jazdę na rowerze, trzymana chusta imituje łańcuch rowerowy .

 Chód na piętach, trzymanie końców chusty palcami stóp .

 Siad skulny, podparty lub siad na krzesełku – toczenie piłeczki podeszwową częścią stopy w przód i w tył na zmianę lewą i prawą oraz obiema stopami jednocześnie W tych pozycjach można jednocześnie wykonywać piłką ruchy okrężne .

Siad skulny, podparty lub leżenie tyłem, kolana rozchylone, stopy obejmują piłkę i całymi podeszwami przylegają do wypukłej powierzchni piłki – wznos nóg nad podłogę i obracanie piłki stopami .

 W leżeniu tyłem, piłka między stopami – przeniesienie piłki za głowę, dotknięcie nią podłogi, a następnie przeniesienie nóg w przód i postawienie skulnie (leżenie przewrotne) .

 Siad z kolanami podkurczonymi i rozchylonymi, piłka włożona między stopy tak, ażeby do niej przylegały podeszwy stóp – podrzuty piłki stopami i chwyty oburącz .

 „Taniec smoka” –Dzieci maszerują dookoła sali przy dźwiękach chińskiej muzyki, bawiąc się skonstruowanymi samodzielnie smokami.  

Muzyka chińska


archiwum

 

 


archiwum

 

 


archiwum

 

M


aj

archiwum

 

 

 

 


archiwum

 

 


archiwum

 


 

archiwum

Odwiedzin :
(C)opyright by Przedszkole Łukowica