zajecia na tydzień 22 - 26 czerwiec

wakacje przedszkolaka piosenka

odgłosy pojazdów - zagadki słuchowe

na plaży -  zagadki słuchowe

 


piątek 19 czerwiec

czwartek 18 czerwiec

środa 17 czerwiec

poniedziałek 15 czerwiec

wtorek 16

 


środa

 

Co można robić z rowerem i hulajnogą?


Kolorowa woda - pokazujemy przedmioty, które zostaną wykorzystane w doświadczeniu. Zachęcamy dzieci do obejrzenia ich i swobodnych skojarzeń. Następnie ustawia szklanki obok siebie, wlewa ciepłą wodę do pierwszej, trzeciej i piątej szklanki i dodaje barwniki. Dzieci składają papierowe ręczniki w paski, a nauczyciel wkłada je do szklanek, zanurzając jeden koniec w wodzie z barwnikiem, a drugi wkładając do sąsiedniej szklanki bez wody. Dzieci przez cały dzień obserwują, co będzie działo się z wodą i ręcznikami (woda  przemieści się do pustych szklanek).
przygotować trzeba: 6 szklanek takiej samej wysokości, barwniki (zamiast barwników można użyć kolorowej bibuły), ciepła woda, ręcznik papierowy, taca

Zabawy z literami –wymieniamy  dowolną literę. Zadaniem dziecka jest powiedzenie wyrazu rozpoczynającego się tą literą. Prowadzący zwraca uwagę, by słowa się nie powtarzały. W razie potrzeby może wraz z innymi dziećmi podpowiadać.

Hulajnoga – prezentujemy  hulajnogę lub zdjęcie hulajnogi i rozpoczyna rozmowę, zadając dzieciom pytania: Co to jest? Do czego służy? Co możemy  na niej robić? Jak powinniśmy być wyposażeni, aby móc jeździć na hulajnodze?. Jeśli nie padnie właściwa odpowiedź, naprowadzamy dzieci, że chodzi o kask i ochraniacze.
  zdjęcie

Rower (zdjęcie) –Dzieci siedzą w a my  używamy dzwonka rowerowego (w taki sposób, żeby dzieci go nie widziały). Zadaje pytania: Co to za dźwięk? Do czego służy ten przedmiot? Do jakiego urządzenia go mocujemy?.
Dzieci oglądają dzwonek, próbują go użyć. Następnie oglądają kask i oświetlenie rowerowe, opowiadają, do czego służą te przedmioty. Dochodzą do wniosku, że kask zawsze powinien być na głowie każdej osoby, która porusza się rowerem, a rower powinien być sprawny i wyposażony w oświetlenie, ponieważ te
elementy zapewniają bezpieczeństwo. Następnie zadajemy pytanie:
Co jeszcze dzieci powinny mieć założone, zanim wybiorą się na rower? (ochraniacze); Jak należy jeździć na rowerze? (bezpiecznie, rozglądając się i uważając na innych uczestników ruchu). Widząc zdjęcie roweru dziecko opowiada, z jakich elementów składa się rower. Następnie dzieci wspólnie zastanawiają się, do czego przydaje się jazda na rowerze. Przykładowe pomysły: jazda rowerem służy dbaniu o zdrowie ,  podziwianiu krajobrazów, zwiedzaniu okolicy, oszczędzaniu pieniędzy, aktywnemu spędzaniu czasu z rodziną.

Moja wyobraźnia –Dzieci dorysowują brakujące elementy na obrazku, znajdują i zaznaczają elementy, które nie pasują do lata. Na koniec kolorują rysunek według własnego pomysłu w taki sposób, jakby był widziany przez tęczowe okulary.  KP4 s. 37, kredki

 

Jedziemy rowerem – zabawa na podwórku na rowerze lub hulajnodze.

 

Bawimy się plasteliną –zachęcamy dzieci do zabawy plasteliną. Dzieci formułują różne kształty zgodnie z poleceniami prowadzącego, np. Ulep trzy wałki. Uformuj cztery kulki. Zmień to w jedną górę. Uformuj pięć kół. A teraz jeden prostokąt.

 

 

 

 

Rysunki o sporcie – rysowanie kredą po chodniku.

 


wtorek

 

Letnie sporty

 

Gry i zabawy stolikowe wybrane przez dzieci.

 

Zestaw „Ruch to zdrowie”
Piłki
– zabawa ruchowa z elementem podskoku: dzieci skaczą obunóż w jednym miejscu. Następnie prowadzący podaje różne kierunki (do przodu, do tyłu, w bok). Zadaniem dziec i jest skakanie w podanym kierunku.

Stań na jednej nodze – ćwiczenie równowagi, dzieci naprzemiennie stają raz na jednej nodze, raz na drugiej z nogą ugiętą w kolanie.

Niebo i ziemia – ćwiczenie dużych grup mięśniowych: dzieci swobodnie maszerują po pokoju. Na hasło: Niebo!
– wspinają się na palce, wyciągając ręce do góry. Na hasło: Ziemia! – dzieci wykonują siad podparty.

 

 

 

Jak dbam o zdrowie? –przygotowujemy  trzy worki wypełnione rzeczami podzielonymi tematycznie: warzywa
i owoce, przyrządy do ćwiczeń gimnastycznych oraz przybory do higieny osobistej. Dzieci i przez dotyk próbują odgadnąć, co może znajdować się w workach. Następnie wyciągają zawartość z worków. Zadajemy pytania:
Co wyciągnęliście z worków? Do czego służą te przedmioty? Dlaczego powinniśmy jeść owoce i warzywa? Dlaczego powinnyśmy dużo się ruszać? W jaki inny sposób możemy dbać o zdrowie?.

Dzieci dochodzą do wniosku, że owoce i warzywa, ubiór odpowiedni do pogody, dbanie o higienę oraz ruch fizyczny sprzyjają zachowaniu zdrowia. Prowadzący zwraca uwagę, że przybory higieny osobistej należą wyłącznie do jednej osoby i nikt inny nie powinien z nich korzystać.

Przygotowujemy: trzy worki, dowolne warzywa i owoce, dowolne przyrządy do ćwiczeń ruchowych, przybory do higieny osobistej

Sporty letnie – włączamy film: https://www.youtube.com/watch?v=7zodfY74anc . Prowadzący inicjuje rozmowę wprowadzającą dzieci w temat zajęć: jakie znacie sporty?, czy wszystkie sporty można uprawiać przez cały rok? Jakie znasz sporty zimowe i jakie letni?.

Podium –prezentujemy  cyfry od 1 do 3. Dzieci podają kolory medali, jakie się otrzymuje za zajęcie odpowiedniego miejsca, podnosząc koło we właściwym kolorze.załącznik

W zdrowym ciele zdrowy duch –Dzieci uzupełniają historyjkę obrazkową przedstawiającą dzień Kamila. Kończą numerowanie obrazków. Na koniec opowiadają, co się wydarzyło oraz dlaczego historyjka ma taki tytuł.
KP4 s. 36, ołówki

Ćwiczymy narządy mowy –Dzieci wykonują różne ćwiczenia logopedyczne według poleceń nauczyciela: Szeroko otwieramy usta i zamykamy je, ziewamy, cmokamy ustami, oblizujemy wargi, oblizujemy zęby, chrząkamy, unosimy język w kierunku nosa, wypychamy językiem policzki, parskamy jak koniki.

Skaczemy w gumę – zabawa ruchowa z elementem skoku.


 poniedziałek

 

 

Kiedy jesteśmy dla siebie jak rodzina?

 

 


Kto mówi? – zabawa integrująca grupę. Gra wymaga zaangażowania wszystkich dzieci. Muszą one nagrać jak mówią rymowankę i wysłać na messengerze. Dzieci zgadują po nagraniu, które z ich kolegów właśnie mówi.

 

 

Rymowanka: Mamo tato co wy na to- już jest wiosna prawie lato.

 

 

 

 

W piłkę pograć, rolki wziąć i na rower można wsiąść .

 

 

 

 

Nasz taniec – swobodny taniec przy muzyce.  Dzieci otrzymują bibułę w różnych kolorach.
Wycinają z niej dowolną liczbę pasków i związują gumką recepturką. Po wykonaniu zadania odtwarzamy ulubioną muzykę, a dzieci za pomocą gestów i ruchu pasków bibuły wyrażają naturalne emocje podczas tańca.

 

Zestaw „Rodzinna gimnastyka”
Stop
– zabawa orientacyjno-porządkowa: dzieci biegają swobodnie po pokoju. Na hasło: Stop! – stają nieruchomo w miejscu. Zabawę powtarzamy kilka razy. Za każdym razem dzieci starają się przyjąć inną pozycję.
Dorośli i dzieci – ćwiczenie dużych grup mięśniowych: dzieci maszerują swobodnie po sali. Na hasło: Dorośli! wspinają się na palce, wyciągając w górę ręce. Na hasło: Dzieci! – idą w przysiadzie.
Upuść woreczek – ćwiczenia tułowia: każde dziecko stoi przed woreczkiem. Na sygnał  - dzieci podnoszą woreczki, kładą na głowach i wykonują skłon w przód, tak aby woreczki spadły. Ćwiczenie należy powtórzyć kilka razy.
Tak i nie – ćwiczenia mięśni szyi: dzieci stoją swobodnie w rozsypce. Na hasło: Tak! kiwają głowami naprzemiennie do góry i dołu. Na hasło: Nie! – kiwają głowami naprzemiennie w prawo i w lewo.
Wyciszenie – marsz po obwodzie koła: dzieci maszerują po obwodzie koła raz w lewą, raz w prawą stronę.
potrzebne będą - woreczek lub maskotka

 


Czy jesteśmy jak rodzina? –zadajemy dzieciom  pytania: Jak myślicie, czy grupa przedszkolna jest jak rodzina? Dlaczego tak myślicie?. Zwracamy uwagę na fakt, że zarówno w rodzinie, jak i w grupie
przedszkolnej odczuwamy różne emocje, spędzamy  razem wiele czasu, mamy zasady i reguły, których
powinniśmy przestrzegać. Warto również, abyśmy w obydwu miejscach szanowali i wspierali się
nawzajem, tworzyli przyjazną atmosferę.

 

Nasza grupa  - zwracamy się do dzieci: Niedawno zrobiliście drzewo genealogiczne rodziny. Dzisiaj zrobimy drzewo naszej grupy przedszkolnej! Nasze drzewo będzie przypominać Wam, że jesteście członkami społeczności przedszkolnej i wszyscy jesteście tak samo ważni i wspaniali. Musicie też pamiętać o zasadach i regułach panujących w przedszkolu, wzajemnym wsparciu i szacunku. Prezentujemy kartkę z narysowanym drzewem, dzieci na drzewie malują listki w w każdym z nich imiona kolegów i koleżanek. Można też namalować twarze kolegów z grupy.

 

 

Co pamiętamy? –patrzymy wspólnie na wykonane przedszkolne drzewo. Dzieci opowiadają, co miłego pamiętają z życia i zabawy grupowej i jakie wspomnienia szczególnie utkwiły im w pamięci.

 

Znam literę „ó” –prezentujemy  małą i wielką literę „ó” i zadajemy dzieciom pytanie: Co przypomina wam kształt litery „ó”?. Dzieci rysują literę palcem w powietrzu, a następnie na stole. Wyszukują literę „ó” w gazecie lub książce,  zaznaczając kołem. Na karcie pracy dzieci rysują przedmioty po śladzie i opowiadają, co widzą
na obrazkach. Otaczają pętlą wszystkie litery „ó” w wyrazach. Następnie wystukują rytm, wymawiając nazwy obrazków: raz szybko, raz wolno. Na koniec oceniają, jak poradziły sobie z zadaniem.
6-latek: KP4 s. 44–45

Ćwiczenia gimnastyczne https://www.youtube.com/watch?v=HvW4UOhQo3U

 

 

 

 

Trening w kończeniu zdań  –rozpoczynamy  zdania, zadaniem dzieci jest ich dokończenie, np. Najbardziej w tym tygodniu podobało mi się… Nie podobało mi się, że… Rzeczą, która najbardziej mnie zaciekawiła, była… Najbardziej mnie zaskoczyło, że… Pamiętam, że…

 

 


archiwum

 


 


archiwum

 

 


archiwum

 


archiwum

 


archiwum 


archiwum

Odwiedzin :
(C)opyright by Przedszkole Łukowica