zajęcia na tydzień 22- 26 czerwiec

piosenka chmurki i płka

przygoda z małpką


piątek 19 czerwiec   piosenka "W kurniku"

czwartek 18 czerwiec

sroda 17

wtorek 16 czerwiec

poniedzaiłek 15 czerwiec

 

piosenka żyrafa fa fa


środa

 

Ptaki w barwach tęczy

 „Papugujące papugi” –Dzieci to papugi Stoją w rozsypce przodem do rodzica, który pokazuje określony ruch lub wypowiada określone zwroty, a „papugi” papugują, np. machanie skrzydłami, dreptanie z nogi na nogę, skinienie głową, lub powtarzają zwroty: pa-pu-ga, ga-du-ła.

„Małpki w cyrku” – utrwalenie piosenki, podczas śpiewania refrenu wykonują gestodźwięki Na słowa: Hop, hop, hopsasa (dzieci klaszczą rytmicznie w dłonie) Po drzewach skakały/W cyrku występują/Głośno biją brawo (klepią rytmicznie oburącz w uda)

„Ptaki w kolorach tęczy” –pokazujemy dzieciom ilustracje z kolorowymi ptakami i pyta:
– Kto zna te ptaki i wie, jak się nazywają?
– Gdzie można zobaczyć te ptaki?
– Czy w zoo te ptaki czują się dobrze?
– Kto ma w domu papugę?
Dzieci wypowiadają się na temat ptaków na podstawie ilustracji, wcześniej zdobytej wiedzy oraz spostrzeżeń i doświadczeń.  Określają kolory, wielkości oraz zachowania papug.

ilustracje z egzotycznymi ptakami

 

• „Kolorowe ptaki” –dajemy  dzieciom po jednej chusteczce szyfonowej.  Dzieci wymyślają taniec ptaków Poruszają się swobodnie po całej sali z kolorową chusteczką.
https://www.youtube.com/watch?v=va-06f6vTfI

 

„Kto nauczy papugę mówić?” – mówimy dzieciom: Znacie zwyczaje papug i wiecie, że potrafią one powtarzać proste słowa. Nie robią tego poprawnie, musimy nauczyć papugi poprawnej wymowy. Głośno i wyraźnie wymawiamy wyrazy typu: koliber, tygrys, krokodyl, małpa, hipopotam, a dzieci w ten sam sposób je powtarzają.

Papuga – praca plastyczna https://www.youtube.com/watch?v=va-06f6vTfI


wtorek

 

W dzikiej dżunągli
„

Dżungla – zabawia z piosenką. piosenka

 „Dżungla” – wyjaśnienie pojęcia na przykładach: obrazki, fotografie, porównanie ze znanymi ekosystemami las, łąka, odnajdywanie różnic i podobieństw .  Dzieci oglądają ilustracje i odpowiadają na pytania:
Co widzisz na tych obrazkach?
– Co rośnie w lesie? Jakie zwierzęta tam żyją?
– Co rośnie na polu?
iec
– Jakie rośliny rosną na łące? Jakie zwierzęta żyją na łące?
Dzieci odpowiadają na pytania, przypominając sobie wcześniej poznane wiadomości Następnie nauczyciel wiesza ilustrację przedstawiającą dżunglę i umieszcza na niej sylwety zwierząt tam mieszkających Nauczyciel pyta:
Co widzisz na obrazku?
– Czy ten las jest taki sam jak ten, który omawialiśmy wcześniej? Czym się różni?
Dzieci porównują i wypowiadają się na temat różnic w wyglądzie lasu strefy umiarkowanej i lasu równikowego
Nazywają rozpoznane zwierzęta Następnie nauczyciel mówi: Ten tropikalny las to dżungla.
ilustracje lasu, łąki, pola, dżungli, sylwety zwierząt, atlasy przyrodnicze

„Małpki w cyrku” –prezentujemy nagranie piosenki. Podczas ponownego słuchania dzieci śpiewają refren piosenki. Jeszcze raz omawiamy treść piosenki i ustalamy z dziećmi ruch i gesty do zabawy ilustracyjnej. Podczas pierwszej zwrotki i refrenu dzieci swobodnie podskakują, naśladując małpki. Podczas drugiej zwrotki „małpki” podróżują – dzieci naśladują jazdę samochodem. Podczas ostatniej zwrotki dzieci rysują kółeczka w powietrzu raz jedną, raz drugą ręką (na słowa: kręcą ogonkami) i klaszczą (na słowa: głośno biją brawo)
„Małpki w cyrku”

 

„Spacerem przez dżunglę” - prosimy, żeby dzieci przypomniały sobie, jakie zwierzęta mieszkają w dżungli Następnie ich zadaniem jest odszukanie drogi przez dżunglę Właściwa droga wiedzie obok zwierząt, które mieszkają w tropikalnym lesie Najpierw dzieci powinny szukać drogi palcem, a następnie rysować ją kredką
„Karty pracy” – karta 59., kredki

„Czy to ryczy lew?” – zagadki słuchowe, odgadywanie odgłosów dzikich zwierząt. Odtwarzamy nagrane odgłosy zwierząt.  Dzieci odgadują, jakie to zwierzę. odgłosy Afryki. lew, małpy, pawian, słoń

 


poniedziałek

Kuchnia malucha


„Marmurowe posągi” – grając na bębenku, lub uderzając o stół, wyznaczamy dzieciom tempo poruszania się: szybkie lub wolne Na pauzę dzieci  tworzą rzeźby. Dźwięk instrumentu wprawia „posągi” w ruch.

 

„Talerze” – Dzieci klaszczą, tupią i uderzają rękami na zmianę o kolana podczas recytowania rymowanki:
Bum-ta-ram, bum-ta-ram, (rytm ćwierćnutowy)
na talerzach pięknie gram! (rytm ósemkowy)

 

„Co by tu zjeść?” –dajemy książki kucharskie lub czasopisma kulinarne z obrazkami potraw z różnych stron świata.  Jednocześnie prosimy, by dzieci je obejrzały i znalazły ilustracje takich potraw, które według nich mogłyby im smakować.  Odczytujemy z książki ich nazwy i wyjaśniamy pokrótce sposób przygotowania.

 

„Smakołyki z różnych stron świata” – Jeśli macie możliwość wykonujemy zagraniczne danie (np. pizza, kebab, spaghetti, leczo).  Kilka przepisow:

 

Indyjskie naleśniki kokosowe z bananami
Składniki: gotowe naleśniki usmażone z mlekiem kokosowym zamiast krowiego, banany, sok z cytryny, wiórki kokosowe, odrobina cukru pudru do nadzienia.
Banany należy obrać, drobno pokroić, skropić sokiem z cytryny i dołożyć odrobinę cukru pudru i wiórek. Wszystko wymieszać Naleśniki posmarować nadzieniem i zwinąć w rulon.  Przed podaniem można je krótko zapiec.


Włoska pizza
Składniki: gotowe podkłady oraz dowolne składniki, np ser, kawałki szynki, sos
Gotowy spód pizzy należy posmarować sosem i ułożyć dodatki Pizzę przed podaniem należy upiec w kuchni tak, aby była gorąca

Grecki deser
Składniki: jogurt naturalny, płynny miód, cynamon, migdały
Należy włożyć do miski wszystkie składniki i wymieszać.  Przelać deser do miseczek i wstawić do lodówki, by się schłodził Przed podaniem posypać cynamonem

 

„Włoska pizza” –Dzieci rysują kształt pizzy po śladzie, łącząc kropki. Kiedy wykonają tę część pracy, można zapytać, z jakich produktów powstała ta pizza. Dzieci mogą opowiedzieć, jaką pizzę lubią najbardziej. Na zakończenie kolorują cały obrazek.
„Karty pracy” – karta 58., kredki

Scenariusze zajęć


 archiwum

 


archiwum

 

 


 

archiwum

Odwiedzin :
(C)opyright by Przedszkole Łukowica